Week voor de Gezonde Jeugd

3 juni 2022

Van 7 tot en met 11 juni is het de Week voor de Gezonde Jeugd
Door gezond te eten zit je lekker in je vel! Daarom hier wat tips!

* U kunt als tussendoortje ook een stukje komkommer, wortel of paprika geven. Denk ook eens aan niet gangbare groenten, zoals babymaïs, radijsjes of bleekselderij.

* Fruit en groente kunnen altijd! Banaan in yoghurt, komkommer op brood, soep bij de maaltijd en aardbeien door het toetje!

* Voor het meegeven van fruit zijn er veel handige meegeefbakjes. Zo is er een bananenbox, een appelbox en ook een box voor snoeptomaatjes. Ook in een normale broodtrommel kunt u fruit makkelijk meegeven. Is het fruit al voorgesneden? Doe er dan een beetje citroensap op, zo wordt het fruit niet bruin.

* Bereid samen groente en fruit en laat kinderen zelf ook snijden. Kijk voor leuke snijdvideo's op deze pagina: https://www.euschoolfruit.nl/nl/schoolfruit/Deelname-2022-2023/Snijd-tips.htm

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Door op ‘Akkoord’ te klikken of door te gaan met gebruik van de website ga je akkoord met het gebruik van deze cookies.


Of klik hier voor meer informatie.